Wat is de FactoMedia-base |
De redactie |
Nieuw verschenen artikelen |
Wilt u de gratis Facto Magazine e-mailnieuwsbrief ontvangen? Meld u aan |
Facto Magazine |
Security Management |
Service Management |
Ga naar
Artikel |
Waarderend onderzoeken |
Hoe je toezicht in bedrijven en instellingen ook organiseert of inricht, het is en blijft mensenwerk! Dat is de essentie van het boek Waarderend Toezicht dat door Carla Dubbelman en Rixt Heegsma is geschreven. Het recept voor waarderend onderzoeken bevat twee belangrijke ingrediënten: de dialoog en het goede gesprek. Naast deze ingrediënten biedt het boek diverse methoden en theorieën, met als rode draad de positieve psychologie en antropologie. Het boek richt zich feitelijk op de werkzaamheden en verantwoordelijkheden van toezichthouders en bestuurders. Hoewel de werkzaamheden en verantwoordelijkheden van facilitaire teams van een andere orde zijn, zijn de uitgangspunten voor waarderend onderzoeken uitermate geschikt voor alle leidinggevenden van facilitaire teams in bedrijven en instellingen. Met een scala aan reflectievragen en oefeningen kun je dit direct toepassen in elke dagelijkse praktijk. En dat alles valt samen met de essentie van het boek: ‘het goede gesprek’. In dit artikel ‘framen’ we waarderend toezicht tot waarderend onderzoeken op de werking van een facilitair team. Juist facilitaire teams hebben in de dagelijkse praktijk te maken met toezicht. Het is toezicht op de uitvoering van het dagelijkse werk. Door het juiste toezicht neemt de service-beleving verder toe en zullen je afnemers van de facilitaire diensten die service nog beter gaan waarderen. Alles begint met vertrouwen: heb vertrouwen in je eigen team! |
U bent niet ingelogd
|