Wat is de FactoMedia-base |
De redactie |
Nieuw verschenen artikelen |
Wilt u de gratis Facto Magazine e-mailnieuwsbrief ontvangen? Meld u aan |
Facto Magazine |
Security Management |
Service Management |
Ga naar
De redactie | |
Reint Scholten | |
Manager Services en Bedrijfsvoering | |
Facility management en ondersteuning aan het primaire proces van een organisatie speelt bij Reint Scholten (1964) in zijn hele werkzame leven een rol.
Dienstbaar zijn aan anderen zit in zijn bloed.
Reint heeft een brede ervaring opgedaan binnen diverse zorgorganisaties, onder andere (Academische) ziekenhuizen, Verpleeg & Verzorgingshuizen en de Geestelijke Gezondheidszorg.
Daarnaast is hij actief als toezichthouder bij een woningbouwcorporatie, in het onderwijs, het sociaal domein en de kinderopvang.
Belangrijke drijfveren daarin zijn vernieuwing, verandermanagement en verbetering, waardoor efficiënter en Lean gewerkt kan worden.
De basis hiervoor heeft Reint in de (deeltijdstudie) Facility Management gelegd.
Na zijn studie facilitair management heeft Reint als commercieel projectmanager gewerkt bij Sodexo en van daaruit de overstap gemaakt naar de Geestelijke Gezondheidszorg bij GGNet. Medio 2012 heeft Reint de masterstudie management & innovatie succesvol afgerond met zijn thesis 'Gastvrijheid begint bij jezelf'. In 2018 heeft Reint zijn ‘Green Belt’ gehaald om naast het thema gastvrijheid het primair (zorg)proces en de patiëntenlogistiek te ondersteunen met de principes van Lean Six Sigma. Zijn motto is: ‘het enige constante is de verandering’. Reint is actief op diverse terreinen binnen het facilitaire werkveld, vastgoed en bedrijfsvoering van organisaties. In zijn functie als manager Services en Bedrijfsvoering bij Zorggroep Apeldoorn organiseert hij de ondersteuning zo dicht mogelijk bij de bron: bij cliënten en collega’s op de (zorg)afdelingen. |